Nap mint nap az úgynevezett fogyasztói szerződések világában élünk: termékeket vásárolunk, szolgáltatásokra fizetünk elő, közüzemi számlákat kapunk. Amikor problémánk akad például egy hibás cipővel vagy egy folyton elromló mosógéppel, fontos, hogy tudatos fogyasztóként tisztában legyünk azzal, mi illet meg minket, milyen jogaink vannak, miként tehetünk panaszt.
Vegyük most sorra ezeket, illetve nézzük meg, hogy mit takarnak pontosan a szavatosság, garancia és jótállás fogalmai, amelyek gyakran keverednek a hétköznapi szóhasználatban, de jogilag eltérő jelentéssel bírnak.
Fontos kiemelni, hogy fogyasztói jogainkat kizárólag kereskedőkkel, cégekkel, szolgáltatókkal szemben érvényesíthetjük. Ha magánszemélytől vásárolunk, akkor nem illetnek meg ezek a jogok.
https://bekeltet.bkik.hu/blog/garancia-jotallas-szavatossag-mi-mit-jelent?sfnsn=mo
https://issuu.com/budapestibekeltetutestulet/docs/bbt_fogyasztovedelmi_kisokos_no1_fogyasztoi_jogok